Potek izdelave OCPS
Proces OCPS je pri aktivnostih sklopa D - Analiza obstoječega stanja. Do sedaj so bile za potrebe analize izvedene številne aktivnosti: ankete splošna javnost, anketa OŠ, anketa zaposlovalec, kordonsko štetje prometa, interaktivni zemljevid, kabinetne analize idr.
Spodnja tabela prikazuje zbir vseh sedmih obveznih ciljev iz Smernic za pripravo OCPS, kazalnike s katerimi bo Občina spremljala dosego teh ciljev ter izhodiščne in ciljne vrednosti kazalnikov. To so vrednosti, ki se jih želi doseči v času 7 letne veljave strategije, to je do leta 2032.
Z okrepljenim tekstom so navedeni cilji, ki so za občino Turnišče določeni kot najpomembnejši. In ti so:
C1. Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa.
C2. Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci.
C3. Izboljšana kakovost življenja v privlačni zeleni in povezani skupnosti
Tabela: cilji, kazalniki, izhodiščne in ciljne vrednosti
|
Cilj |
Kazalnik |
Opis |
Izhodiščna vrednost 2024/2025 |
Ciljna vrednost 2032 |
|
Vsem dostopen prometni sistem, ki omogoča socialno vključenost. |
Število oseb, ki uporabljajo JPP Avtobus |
Povečanje števila uporabnikov JPP za poti znotraj in zunaj občine |
4 % |
6 % |
|
Bolj zdravi in bolj aktivni prebivalci. |
Delež uporabe aktivnih potovalnih načinov na glavnih prometnicah |
Povečanje deleža hoje in kolesarjenja na glavnih prometnicah za 10 % |
15 % |
17 % |
|
Večja varnost vseh udeležencev cestnega prometa. |
Število nesreč na državnih cestah |
Zmanjšanje letnega števila nesreč za 10 % glede na letno povprečje obdobja 2019-2024 |
22 |
20 |
|
Izboljšana kakovost življenja v privlačni in povezani skupnosti. |
Delež uporabe potovalnih aktivnih načinov pri poteh v osnovno šolo in deleži otrok, ki prihajajo v šolo brez spremstva odraslih. |
Povečanje deleža osnovnošolcev, ki prihaja v šolo peš ali s kolesom z
|
14 %
|
14 %
|
|
Izboljšana dostopnost do osnovnih storitev in aktivnosti. |
Deleži in obseg uporabe prometnih načinov |
Zmanjšati delež oseb, ki pri poteh znotraj občine uporabljajo avtomobil za 5 % |
62 % |
57 % |
|
Okrepljeno lokalno in regionalno gospodarstvo. |
Delež uporabe aktivnih potovalnih načinov zaposlenih |
Povečati delež zaposlenih ki pri poteh na delo uporabljajo aktivne oblike mobilnosti za 15 % |
11 % |
13 % |
|
Znižanje lokalne emisije onesnaževal in toplogrednih plinov iz prometa. |
Delež uporabe avtomobila |
Zmanjšanje deleža in obsega uporabe avtomobilov na glavnih prometnicah v občini za 10 % |
74 % |
66 % |
Občina bo morala letno redno poročati vrednosti kazalnikov. Enako bodo delali tudi ostale občine. Na ta način bo pristojno ministrstvo lahko primerjalo stanje in trende področja trajnostne mobilnosti po občinah in tudi po regijah.









